• امروز : یکشنبه, ۴ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 25 May - 2025

اطلاعیه ها

انتخابات هیأت رئیسه و ارسال پیامک‌های تهدید آمیز برای نمایندگان شرایط تیم‌داری و وظایف باشگاه‌های ورزشی تعیین شد چرا میلیاردها میلیارد تومان بودجه به فدراسیون فوتبال می دهید؟/ پول را می گیرند، به ریش همه هم می خندند پاراکاراته کار آذربایجان شرقی بر بام آسیا ایستاد سیندرلای فلسطین در ایران؛ از تجریش گردی تا ملاقات با عراقچی | هدیل العیان کیست؟ الیف شافاک در رمان جدیدش « رودهای آسمان» از حافظه آب سخن می گوید صنعت مرگ در ایران؛ هم پرسود و هم کشنده/ ویدئو مرعشی: ایران درخاورمیانه قادر به ایفای نقش کلیدی می باشد ورزقان، شایسته یک تیم فوتبال پرقدرت هیچ تغییری از نظر کمیت و قیمت در نان یارانه‌دار استان اردبیل وجود ندارد آیین رونمایی از الواح ثبتی میراث طبیعی و میراث ناملموس فرهنگی شهرستان اسکو مراسم عطر افشانی گلزار شهدا در مرند به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ویتامینی که تاثیر شگفت‌انگیز روی مغز دارد اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات برای تامین تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی تفاهم‌نامه فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری خط ۲ قطارشهری تبریز منعقد شد

0

ضرورت تدوین دستورالعمل جراحی‌های زیبایی/تبلیغات پزشک نماها در فضای مجازی

  • کد خبر : 8100
  • 14 بهمن 1403 - 15:31
ضرورت تدوین دستورالعمل جراحی‌های زیبایی/تبلیغات پزشک نماها در فضای مجازی

تهران- باخیش خبر- رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران بر ضرورت تدوین دستورالعمل‌ها و استانداردهای مشخص و جامع توسط وزارت بهداشت و سایر نهادهای نظارتی گفت: با این اقدام ضمن پیشگیری از مشکلات احتمالی، سلامت و ایمنی متقاضیان این جراحی‌ها تضمین می‌شود.

به گزارش باخیش خبر از انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایرن، بابک نیکومرام افزود: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد جراحی‌های زیبایی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است. با این حال، این حوزه با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو است.

وی اظهار داشت: جراحان پلاستیک در مواجهه با خواسته‌های اغراق‌آمیز بیماران، به‌ویژه در مواردی که تغییرات شدید در چهره و اندام درخواست می‌شود، آموزش‌های لازم را دیده و به تعهدات اخلاقی و حرفه‌ای خود پایبند هستند. با این حال، ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه کنترل شرایط را دشوار کرده است.

نیکومرام تصریح کرد: این مدعیان جراحی پلاستیک باید از انجام اعمالی که ممکن است به سلامت جسمی و روانی بیماران آسیب برساند، خودداری کنند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که برخی افراد، با تبلیغات اغواگرانه و گمراه‌کننده، اقدام به جذب بیماران کرده و به دلیل عدم رعایت حداقل استانداردهای معتبر در جراحی پلاستیک، مراجعان خود را در معرض خطرات جدی و جبران‌ناپذیر قرار می‌دهند.

وی به نقش فضای مجازی، به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، در تغییر نگرش عمومی نسبت به جراحی‌های زیبایی اشاره کرد و گفت: بلاگرها و اینفلوئنسرها در این حوزه، مانند شمشیر دولبه عمل می‌کنند. از یک سو، می‌توانند با پایبندی به رسالت اجتماعی خود، سلامت جسمی و روانی جامعه را در اولویت قرار داده و در جهت ارتقای آگاهی عمومی تلاش کنند.

نیکومرام تصریح کرد: اما از سوی دیگر، ممکن است صرفاً به دنبال جذب فالوور بیشتر باشند و با انتشار تصاویر اغراق‌آمیز از چهره و اندام یا تبلیغات گمراه‌کننده، تفکر لزوم تغییر چهره‌های طبیعی و الگوسازی‌های غیرواقعی را در جامعه ترویج کنند.

وی افزود: این افراد، به دلیل تعداد بالای دنبال‌کنندگان خود، در بسیاری از موارد به نماد برخی جراحی‌های زیبایی تبدیل شده‌اند و این امر باعث شده که بسیاری از مردم به اشتباه تصور کنند که این جراحی‌ها ساده، بی‌خطر و به همان شکلی که در فضای مجازی نمایش داده می‌شود، قابل انجام هستند. در نتیجه، تعداد زیادی از افراد بدون آگاهی کافی از خطرات احتمالی، تصمیم به انجام این اعمال می‌گیرند، بی‌آنکه عواقب آن را به درستی درک کرده باشند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تأکید کرد: انجمن‌های پزشکی مرتبط با جراحی‌های زیبایی، از جمله انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، می‌توانند با ارائه اطلاعات دقیق و علمی به مردم، از آسیب‌های ناشی از انتخاب نادرست جراحی یا بی‌توجهی به ملاحظات ضروری در تصمیم‌گیری برای انجام این اعمال جلوگیری کنند.

ضرورت تدوین دستورالعمل جراحی‌های زیبایی/تبلیغات پزشک نماها در فضای مجازی

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=8100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.