• امروز : پنجشنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 23 October - 2025

اطلاعیه ها

تجربه، تعهد، تداوم؛ تجلیل از سرمایه‌های انسانی اداره‌کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی برگزاری مسابقه بزرگ آمادگی جسمانی بانوان با استقبال پرشور و حضور ۱۷ تیم بمناسبت هفته تربیت بدنی کلنگ زنی باغ موزه طبیعت آذربایجان با ۲۰ هکتار مساحت / احداث شهربازی در شهرک ارم اجرای طرح رفع سد معبر شهری در مرند تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران قهرمان جهان شد هزینه‌ استقلالی ها برای این بازیکن ارزشش را داشت تحریم آمریکا علیه نفت روسیه مادورو: پنج هزار موشک روسی برای مقابله با آمریکا داریم ۶ راهکار عالی برای پیشگیری از آب مروارید ۵ آزمایشی که ‌ بعد از ۴۰‌ سالگی باید انجام دهید ۷ نشانه مهم تومور مغزی که اغلب نادیده گرفته می‌شوند نسل زدی های متفاوت؟! سازمان ملل: ۱۲ کارمند آزاد شده یمن را ترک کردند/ گذرگاه‌های غزه باید باز شوند برگزاری نشست قصه‌گویی در کانون هشترود وزیر خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌های روسیه اعلام می‌شود/ همه گزینه‌ها درباره چین روی میز است

2

ضرورت تدوین دستورالعمل جراحی‌های زیبایی/تبلیغات پزشک نماها در فضای مجازی

  • کد خبر : 8100
  • 14 بهمن 1403 - 15:31
ضرورت تدوین دستورالعمل جراحی‌های زیبایی/تبلیغات پزشک نماها در فضای مجازی

تهران- باخیش خبر- رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران بر ضرورت تدوین دستورالعمل‌ها و استانداردهای مشخص و جامع توسط وزارت بهداشت و سایر نهادهای نظارتی گفت: با این اقدام ضمن پیشگیری از مشکلات احتمالی، سلامت و ایمنی متقاضیان این جراحی‌ها تضمین می‌شود.

به گزارش باخیش خبر از انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایرن، بابک نیکومرام افزود: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد جراحی‌های زیبایی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است. با این حال، این حوزه با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو است.

وی اظهار داشت: جراحان پلاستیک در مواجهه با خواسته‌های اغراق‌آمیز بیماران، به‌ویژه در مواردی که تغییرات شدید در چهره و اندام درخواست می‌شود، آموزش‌های لازم را دیده و به تعهدات اخلاقی و حرفه‌ای خود پایبند هستند. با این حال، ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه کنترل شرایط را دشوار کرده است.

نیکومرام تصریح کرد: این مدعیان جراحی پلاستیک باید از انجام اعمالی که ممکن است به سلامت جسمی و روانی بیماران آسیب برساند، خودداری کنند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که برخی افراد، با تبلیغات اغواگرانه و گمراه‌کننده، اقدام به جذب بیماران کرده و به دلیل عدم رعایت حداقل استانداردهای معتبر در جراحی پلاستیک، مراجعان خود را در معرض خطرات جدی و جبران‌ناپذیر قرار می‌دهند.

وی به نقش فضای مجازی، به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، در تغییر نگرش عمومی نسبت به جراحی‌های زیبایی اشاره کرد و گفت: بلاگرها و اینفلوئنسرها در این حوزه، مانند شمشیر دولبه عمل می‌کنند. از یک سو، می‌توانند با پایبندی به رسالت اجتماعی خود، سلامت جسمی و روانی جامعه را در اولویت قرار داده و در جهت ارتقای آگاهی عمومی تلاش کنند.

نیکومرام تصریح کرد: اما از سوی دیگر، ممکن است صرفاً به دنبال جذب فالوور بیشتر باشند و با انتشار تصاویر اغراق‌آمیز از چهره و اندام یا تبلیغات گمراه‌کننده، تفکر لزوم تغییر چهره‌های طبیعی و الگوسازی‌های غیرواقعی را در جامعه ترویج کنند.

وی افزود: این افراد، به دلیل تعداد بالای دنبال‌کنندگان خود، در بسیاری از موارد به نماد برخی جراحی‌های زیبایی تبدیل شده‌اند و این امر باعث شده که بسیاری از مردم به اشتباه تصور کنند که این جراحی‌ها ساده، بی‌خطر و به همان شکلی که در فضای مجازی نمایش داده می‌شود، قابل انجام هستند. در نتیجه، تعداد زیادی از افراد بدون آگاهی کافی از خطرات احتمالی، تصمیم به انجام این اعمال می‌گیرند، بی‌آنکه عواقب آن را به درستی درک کرده باشند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تأکید کرد: انجمن‌های پزشکی مرتبط با جراحی‌های زیبایی، از جمله انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، می‌توانند با ارائه اطلاعات دقیق و علمی به مردم، از آسیب‌های ناشی از انتخاب نادرست جراحی یا بی‌توجهی به ملاحظات ضروری در تصمیم‌گیری برای انجام این اعمال جلوگیری کنند.

ضرورت تدوین دستورالعمل جراحی‌های زیبایی/تبلیغات پزشک نماها در فضای مجازی

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=8100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.