• امروز : چهارشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 10 September - 2025

اطلاعیه ها

عراقچی: جهان اسلام باید علیه اسرائیل متحد شود برگزاری مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ ووشو توسعه خانه موزه استاد شهریار کلید خورد مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات کیامکی؛ دو هکتار مرتع طعمه حریق شد ۳۴۹ کیلو گرم انواع موادمخدر در مرند کشف شد افتتاح یکصد و نود و یکمین جایگاه عرضه سوخت منطقه آذربایجان شرقی در ناحیه اهر هگست: ماموریت در پورتوریکو تمرین نیست، جنگ واقعی است زهرا کیانی، ووشو کار جهانی ایران را بشناسید/ مروری بر زندگی نامه و عکس های دختر شمشیر جزییات تاثیر «سوابق تحصیلی» و محاسبه «تراز» در کنکور ۱۴۰۵ و ۱۴۰۶/ شرط حذف محدودیت «ترمیم نمره» سفر به تاریخ؛ «نیکی کریمی» در ۲۱ سالگی در اتاق گریم چهارمین فیلمش؛ دهۀ ۷۰/ عکس درمان خانگی سنگ کلیه؛ با این نوشیدنی ها سنگ را آسان تر دفع کنید آغاز کشت پاییزه در ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی تاکید بر ارتقای بهداشت و بهبود زیر ساختهای کشتارگاه صنعتی تبریز رزمایش همدلی در بستان‌آباد | توزیع ۵۰۰ پک تحصیلی و ۱۰۰ بسته معیشتی میان دانش‌آموزان نیازمند تولید ۶۶۰۰ تن گلابی در آذربایجان شرقی

2

تصمیم وزارت صمت در اصلاح قیمت خودرو منصفانه است

  • کد خبر : 1588
  • 07 آذر 1403 - 1:54
تصمیم وزارت صمت در اصلاح قیمت خودرو منصفانه است

تهران- باخیش خبر- کارشناس صنعت خودرو گفت: تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح قیمت منصفانه بود، زیرا ادامه تولید با قیمت‌های قبل به زیان خودروسازان و ورشکستگی آنها بود.

«مصطفی پهلوانی» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باخیش خبر افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، خودروساز باید قیمت خودرو را اصلاح می کرد؛ از دیدگاه خودروساز، قیمت‌ها باید افزایش می یافت اما این افزایش قیمت باید منجر به افرایش کیفیت و افزایش تیراژ شود.

وی گفت: اکنون خودروساز به دلیل نحوه قیمتگذاری، در حال زیان استف زیرا نهاده تولید با قیمت آزاد محاسبه می شود اما خودرو با قیمت دستوری، که این موضوع بر افزایش زیان تاثیر گذار است.

این کارشناس صنعت خودرو بیان‌داشت: بررسی صورت های مالی خودروسازان تا پایان مهر ۱۴۰۳ نشان می دهد که مجموع زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور (فقط شرکت های مادر) افزون بر ۲۰۸ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان‌کرد: اصلاح قیمت خودرو باعث می شود اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار کم شود و حاشیه سود دلالان کاهش یابد که این موضوع به نفع مصرف کننده خواهد بود.

پهلوانی ادامه‌داد: با توجه به نحوه فروش خودرو که فروش در سامانه بود، خودرو سخت به دست مصرف کننده می رسید و مجبور به خرید در بازار آزاد با قیمت بالاتر بود، اکنون با کاهش اختلاف بین بازار و کارخانه، خودرو راحت تر به دست مصرف کننده خواهد رسید.

به گزارش باخیش خبر، هفته گذشته دو خودروساز بزرگ کشور با توجه به مجوز اخذ شده از مراجع ذی‌صلاح، قیمت جدید محصولات تولیدی خود را که قیمت فروش پایه (خالص سهم کارخانه) است را اعلام کردند که شامل ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت برای محصولات مختلف بود.

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=1588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.