• امروز : یکشنبه, ۴ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 25 May - 2025

اطلاعیه ها

انتخابات هیأت رئیسه و ارسال پیامک‌های تهدید آمیز برای نمایندگان شرایط تیم‌داری و وظایف باشگاه‌های ورزشی تعیین شد چرا میلیاردها میلیارد تومان بودجه به فدراسیون فوتبال می دهید؟/ پول را می گیرند، به ریش همه هم می خندند پاراکاراته کار آذربایجان شرقی بر بام آسیا ایستاد سیندرلای فلسطین در ایران؛ از تجریش گردی تا ملاقات با عراقچی | هدیل العیان کیست؟ الیف شافاک در رمان جدیدش « رودهای آسمان» از حافظه آب سخن می گوید صنعت مرگ در ایران؛ هم پرسود و هم کشنده/ ویدئو مرعشی: ایران درخاورمیانه قادر به ایفای نقش کلیدی می باشد ورزقان، شایسته یک تیم فوتبال پرقدرت هیچ تغییری از نظر کمیت و قیمت در نان یارانه‌دار استان اردبیل وجود ندارد آیین رونمایی از الواح ثبتی میراث طبیعی و میراث ناملموس فرهنگی شهرستان اسکو مراسم عطر افشانی گلزار شهدا در مرند به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ویتامینی که تاثیر شگفت‌انگیز روی مغز دارد اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات برای تامین تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی تفاهم‌نامه فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری خط ۲ قطارشهری تبریز منعقد شد

0

طرح بهسازی آزادراه تبریز-زنجان منتظر تخصیص اعتبار است

  • کد خبر : 11609
  • 17 فروردین 1404 - 9:14
طرح بهسازی آزادراه تبریز-زنجان منتظر تخصیص اعتبار است

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت بهسازی آزادراه تبریز-زنجان، گفت: منتظر تخصیص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هستیم.

به گزارش پایگاه خبری باخیش خبر،غلامرضا رسول‌زاده، با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه تبریز – زنجان، اظهار کرد: آسفالت این آزادراه به طول ۲۰۰ کیلومتر در برخی نقاط مشکل دارد و حتی در برخی نقاط دیگر زیرسازی مناسب ندارد که ضمن آسیب به خودرو می تواند عامل تصادفات باشد.

وی افزود: این آزادراه همچنین نیازمند ایمن سازی، خط کشی و تعمیر گاردریل‌ها است.
وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت این آزادراه، درخواست تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی داده ایم و در این راستا کل آزادراه را به چهار قسمت(هر قسمت به طور ۵۰ کیلومتر) تقسیم کرده و قراردادهای مربوطه را با پیمانکارها بسته ایم که در صورت تخصیص اعتبار، امیدواریم بتوانیم مرمت روکش آسفالت، بهسازی و ایمن سازی این مسیر ترددی مهم شمالغرب کشور را انجام دهیم.
رسول زاده گفت: اگر این اعتبار تخصیص یابد می توانیم تا پایان سال، مشکلات این آزادراه را به طور کامل رفع کنیم و تنها مشکل ما فقط تخصیص اعتبار است و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی بانک ملی باید اعتبار نگهداری را تامین کند تا راهداری اقدام به بهسازی مسیر کند.
وی افزود: در طول سال های گذشته عدم اختصاص اعتباری برای نگهداری این آزادراه باعث شده تا امروز شاهد وضعیت بسیار نامناسب این مسیر باشیم ولی رایزنی های مربوطه انجام و قول هایی داده شده تا اعتبار تخصیص یابد.
وی اعلام کرد: روزانه بالای ۶۰ هزار تردد در مسیر رفت و برگشت این آزادراه ثبت می شود که یکی از مسیرهای پرتردد و مهم استان است و تصادفات مختلفی نیز در این مسیر اتفاق می افتد.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: تنها درخواست ما برای رفع دغدغه چند ساله مردم استان، تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتباری است و اگر انجام نگیرد به طور قطع رفته رفته وضعیت این مسیر و تصادفات که تا امروز موجب شرمندگی ما از مردم شده است، بدتر خواهد شد.
آزادراه تبریز- زنجان که با عنوان آزادراه پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شده است، قسمتی از آزادراه تهران – قزوین – زنجان – تبریز – بازرگان و بخشی از راه ابریشم محسوب می شود که عملیات احداث آن از سال ۱۳۷۵ آغاز و اسفند سال ۱۳۸۹ بهره برداری شد.
این آزادراه که نخستین آزادراه کوهستانی و یکی از عظیم ترین طرح های راهسازی کشور محسوب می شود ۲۸۵ کیلومتر طول دارد.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=11609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.