• امروز : چهارشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 22 October - 2025

اطلاعیه ها

پلیس مرندی، کیف حاوی پول و مدارک را به صاحبش بازگرداند شب عجیب لیگ قهرمانان اروپا/ کونته و سیمئونه له شدند! مجمع پرسپولیس به حد نصاب نرسید و لغو شد قیمت نفت / برنت ۶۲ دلار و ۲۸ سنت شد حمله جنسیتی و زن ستیزانه کریمی علیه المیرا شریفی مقدم/ ویدئو فیروز کریمی مجبور به عذرخواهی شد؛ تقصیر رسانه های بیگانه هاست سریال‌های ترکی روی فاز نشئگی | آزمایش کدام بازیگران مثبت شد؟ | خون‌بازی روی صحنه روایت‌های مبهم از بازداشت پژمان | از استوری همسر سابق تا اظهارات عجیب یک تهیه‌کننده نامرئی | پشت پرده بازداشت پژمان جمشیدی چیست؟ خطر شومینه برای ریه ها سرانجام آمریکایی‌ها به ترامپ جایزه صلح دادند حذف ارز ترجیحی انسولین: کمبود، افزایش قیمت، عوارض بلند مدت دیابت چرا کشف تریاک در ایران ۵۰ درصد کاهش یافت؟ شاخص آلودگی هوای تبریز امروز سه شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ نوین: با این وضع خط آهن خاوران تا پنج سال آینده هم تمام نمی‌شود همین‌ها به سفارتخانه‌ها یورش بردند، زنان بدون حجاب زیادی در مراسم تشییع فرماندهان شهید اشک ریختند

0

نوین: با این وضع خط آهن خاوران تا پنج سال آینده هم تمام نمی‌شود

  • کد خبر : 31473
  • 29 مهر 1404 - 22:32
نوین: با این وضع خط آهن خاوران تا پنج سال آینده هم تمام نمی‌شود

یاز اکو – علیرضا نوین، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باخیش خبر با اشاره به بلاتکلیفی پروژه اتصال خط آهن خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز گفت: کل مسیر این پروژه تا ایستگاه مرکزی حدود ۲۷ کیلومتر است و برای اجرای آن دو روش در نظر گرفته شده است.

به گزارش باخیش خبر، وی افزود: در روش نخست، مسیر به صورت زیرزمینی و مشابه مترو اجرا می‌شود که از زیر شهر و املاک مردم عبور می‌کند و هزینه پیش‌بینی‌شده برای آن حدود ۲۴ همت است. در روش دوم، مسیر به‌صورت سطحی و از کنار اتوبان کسایی احداث می‌شود که هزینه‌ای در حدود ۱۰ همت دارد.

نوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیرکل فعلی راه‌آهن جمهوری اسلامی، جناب آقای ذاکر که پیش‌تر معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بوده‌اند، بر موضوع اشراف کامل دارند و می‌توانند آن را پیگیری کنند. ما نیز در مجلس، به اتفاق دیگر نمایندگان تبریز، بودجه توازن خود را که برای هر نماینده ۵۰ میلیارد تومان است، به این پروژه اختصاص دادیم که در مجموع حدود ۲۵۰ میلیارد تومان شد؛ اما با این مبالغ ناچیز، عملاً امکان پیشرفت قابل توجهی در پروژه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که با آقای ذاکر داشتیم، ایشان اعلام کردند که دولت قصد ندارد در این پروژه سرمایه‌گذاری کند و تصمیم دارد ادامه کار را به بخش خصوصی واگذار نماید. برنامه دولت به این صورت است که از طریق یک خط اعتباری در خارج از کشور، این پروژه را به سرمایه‌گذار خصوصی خارجی بسپارد.

نماینده تبریز با ابراز نگرانی از روند فعلی گفت: با این شرایط، به نظر می‌رسد پروژه حتی تا پنج سال آینده نیز به اتمام نخواهد رسید. متأسفانه انتظاراتی که از دولت در این زمینه داشتیم، برآورده نشده و حتی ایستگاه خاوران نیز هنوز به طور کامل آماده نیست و نواقصی دارد. از سوی دیگر، خطی که قرار بود به‌صورت روزانه از تبریز به تهران حرکت داشته باشد، اکنون هر دو تا سه روز یک‌بار تردد دارد.

نوین تأکید کرد: این خط ریلی بدون اتصال به ایستگاه مرکزی راه‌آهن که موجب پیوستگی شبکه ریلی استان با مسیرهای بین‌المللی می‌شود، مزیت خاصی برای آذربایجان شرقی ایجاد نمی‌کند و صرفاً مسیر تهران–تبریز را در بهترین حالت دو ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=31473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.