به گزارش باخیش خبر، این نشست با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد. دکتر صدیقی با اشاره به پیشینه تاریخی تبریز به عنوان دروازه اقتصادی کشور و مهد نخستینها، گفت: «امروز این جایگاه در اقتصاد کشور رو به افول رفته است.»
وی همچنین به کاهش نقش دولت در سرمایهگذاری اشاره کرد و اظهار داشت: «در طول ۴۷ سال گذشته، سهم سرمایهگذاری دولت در آذربایجان شرقی نزدیک به صفر بوده و پویایی موجود در تبریز، حاصل تلاش و سرمایهگذاری بخش خصوصی است که بیش از ۹۰ درصد سرمایهگذاریها را بر عهده داشتهاند.»
صدیقی تأکید کرد: «برای ما تکلیف است که از فعالان اقتصادی در برابر دستورالعملهای خلقالساعه و موانع تولید و صادرات حمایت کنیم.»
این نماینده همچنین وضعیت نابسامان شرکت ماشینسازی تبریز را مورد انتقاد قرار داد و افزود: «ماشینسازی تبریز شناسنامه صنعت آذربایجان و حتی کشور است، اما بیثباتی مدیریتی و مالکیتی، این مجموعه را از مسیر اصلی خود منحرف کرده است.» وی خاطرنشان کرد که برنامههای کنونی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نمیتواند ناجی این کارخانه باشد.
در نهایت، دکتر صدیقی،راهکار احیای این برند قدیمی را استفاده از ظرفیتهای قانونی مولدسازی داراییهای راکد عنوان کرد و از استاندار آذربایجان شرقی خواست: «جلسهای تخصصی برای تعیین تکلیف ماشینسازی تبریز به عنوان برند خاورمیانه تشکیل شود تا راه نجات این مجموعه بهصورت شفاف و عملیاتی مشخص گردد.»
این اظهارات دکتر صدیقی نشاندهنده عزم و اراده وی برای احیای صنعت و اقتصاد تبریز است و امید میرود که اقدامات مؤثری برای بازگرداندن اعتبار و اعتبار صنعت آذربایجان صورت گیرد.