• امروز : چهارشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 22 October - 2025

اطلاعیه ها

برای اولین بار در ایسلند «پشه» دیده شد تصویب فرایند اخذ فاینانس فاز اول خط ۲ قطار شهری در جلسه هیات دولت  استقبال گسترده قصه‌گویان از “روز کودک، روز قصه” در آذربایجان شرقی برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و دانش‌آموزی در مبارک‌شهر ملکان پلیس مرندی، کیف حاوی پول و مدارک را به صاحبش بازگرداند شب عجیب لیگ قهرمانان اروپا/ کونته و سیمئونه له شدند! مجمع پرسپولیس به حد نصاب نرسید و لغو شد قیمت نفت / برنت ۶۲ دلار و ۲۸ سنت شد حمله جنسیتی و زن ستیزانه کریمی علیه المیرا شریفی مقدم/ ویدئو فیروز کریمی مجبور به عذرخواهی شد؛ تقصیر رسانه های بیگانه هاست سریال‌های ترکی روی فاز نشئگی | آزمایش کدام بازیگران مثبت شد؟ | خون‌بازی روی صحنه روایت‌های مبهم از بازداشت پژمان | از استوری همسر سابق تا اظهارات عجیب یک تهیه‌کننده نامرئی | پشت پرده بازداشت پژمان جمشیدی چیست؟ خطر شومینه برای ریه ها سرانجام آمریکایی‌ها به ترامپ جایزه صلح دادند حذف ارز ترجیحی انسولین: کمبود، افزایش قیمت، عوارض بلند مدت دیابت

1

لزوم توجه ویژه فرمانداران به استفاده از ظرفیت های شهرستانی در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی

  • کد خبر : 12615
  • 27 فروردین 1404 - 22:55
لزوم توجه ویژه فرمانداران به استفاده از ظرفیت های شهرستانی در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در کارگاه تخصصی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی بر لزوم توجه ویژه فرمانداران به استفاده از ظرفیت های شهرستانی برای این نهضت تاکید نمود.

به گزارش باخیش خبر، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، کارگاه تخصصی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با حضور فرمانداران، شهرداران، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش و جمعی از خیران شهرستان‌های اهر، سراب، ورزقان، کلیبر، هوراند، خداآفرین، خاروانا و خواجه در شهرستان اهر برگزار شد.

در این کارگاه، فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان، با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در پیشبرد این نهضت اظهار داشت: «بر مبنای سیاست‌های کلان دولت و تأکیدات ریاست محترم جمهوری، نهضت توسعه عدالت آموزشی با دو مولفه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دنبال می‌شود. در بخش سخت‌افزاری، تولید و ساخت فضاهای آموزشی مد نظر بوده که در هر دو بخش مهم‌ترین عامل در این زمینه، مشارکت مردم و تشکیل هسته‌های مردمی است.»فرهودی با تأکید بر تعیین مدیران مردمی برای هر پروژه، این اقدام را از اصول بنیادین این نهضت برشمرد و افزود: «وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و شخص رئیس‌جمهور بر این رویکرد تأکید دارند. مسئولیت راهبری این نهضت در استان بر عهده استاندار محترم بوده و اداره کل نوسازی مدارس به عنوان دبیر، کنترل‌کننده و مجری طرح در سطح استان فعالیت می‌کند. در شهرستان‌ها نیز فرمانداران وظیفه راهبری را بر عهده دارند و ادارات آموزش و پرورش، پیگیری و کنترل اجرای طرح را دنبال می‌کنند.
وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه، فرآیندهای اجرایی این نهضت به‌صورت جدی کنترل خواهد شد. هم‌اکنون سامانه PMS سازمان نوسازی فعال است و برای تمامی ۲۳۱ پروژه در قالب یک برنامه یکساله، فرآیندها تعریف شده و به‌صورت هفتگی عملکرد استان‌ها و تیم‌های مردمی رصد و گزارش می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به دستاوردهای سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۳ با مشارکت خیرین، ۴۳۷ کلاس درس احداث گردیده  و هدف‌گذاری نهضت، ساخت ۱۱۰۴ کلاس درس طی یکسال در استان آذربایجان شرقی است. نگاه ما در این طرح صرفاً اعتباری نیست، بلکه پایه اصلی نهضت، مردم‌محور بودن آن است.

فرهودی از فرمانداران خواست تا از ظرفیت‌های شهرستانی و مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه فضاهای آموزشی بهره‌مند شوند و تصریح کرد: اکنون آذربایجان شرقی در رتبه دوم کشور از لحاظ پیشرفت پروژه‌ها قرار دارد و باید از ظرفیت‌های اقتصادی استان حداکثر استفاده را ببریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای دقیق برش یکساله این نهضت می‌تواند به رونق نظام تعلیم و تربیت و ارتقای کیفیت آموزش در سطح استان منجر شود که خواسته ریاست محترم جمهور و استاندار محترم نیز همین موضوع می باشد./انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=12615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.