به گزارش باخیش خبر ، بهرام سرمست افزود: روابط عمومیها باید فراتر از یک واحد تبلیغاتی عمل کرده و با ایفای نقش ارتباطگر سازمان با افکار عمومی، به مشاور امین و بازوی فکری مدیران تبدیل شوند.
بهرام سرمست با اشاره به تحولات سریع در عرصه ارتباطات و اطلاعات، افزود: امروز در عصری زندگی میکنیم که مرزهای خصوصی و عمومی انسانها درنوردیده شده و انتشار لحظهای اطلاعات، امکان پنهانکاری و بازنمایی غیرواقعی را از بین برده است. در چنین شرایطی، کار روابط عمومی بیش از هر زمان دیگر پیچیده و حساس شده است.
وی با انتقاد از اختصار بعضی روابط عمومی ها به برندینگ شخصی مدیران، تصریح کرد: روابط عمومی باید روابط “عمومی” باشد، نه “خصوصی”. روابط عمومی که تنها انعکاسدهنده تصویری دلخواه از مدیر باشد نه واقعیتهای عملکرد سازمان، بهزودی در برابر افکار عمومی منفعل و تسلیم خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در شرایط بحرانی، سازمانها نیازمند سخنگوی واحد، تریبون وحدت آفرین و تبیین دقیق مسائل هستند؛ اما متأسفانه در بسیاری از دستگاهها، چنین جایگاهی برای روابط عمومی تعریف نشده است.
وی با قدردانی از تلاشهای مدیران روابط عمومی در شرایط سخت و پراسترس کاری، افزود: قبول دارم که روابط عمومی، یک شغل سخت و زیانآور است، چون به صورت شبانهروزی در صحنه و در خط مقدم ارتباط با جامعه قرار دارد و به همین دلیل باید از نیروهای آموزشدیده، متخصص و آشنا با روانشناسی اجتماعی بهرهمند باشد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به راهبردهای پیشنهادی برای تقویت جایگاه روابط عمومی در استان گفت: تقویت ساختار سازمانی روابط عمومیها، آموزشهای تخصصی مستمر، تشکیل اتاق فکر مشورتی برای مدیریت استان، راهاندازی کارگروه مدیریت و سنجش افکار عمومی و استفاده هوشمندانه از ظرفیت رسانههای استان از جمله اقدامات ضروری در این راستا است.
گفتنی است در این مراسم وحید رضازاده آذری ،رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ضمن ایراد سخنرانی در زمینه لزوم وحدت رویه در اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای علی الخصوص تعاملات سازنده فی مابین شرکت های حوزه انرژی و سایر شرکت ها با فرآیندهای مشترک بر ضرورت هماهنگی و همرسانی بین بخشی و پرهیز از اتهامات و شایعات رسانه ای تاکید کرد./انتهای پیام