• امروز : چهارشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 22 October - 2025

اطلاعیه ها

تشریح چالش‌ها و فرصت‌های حوزه زنان در نشست مشترک با مسئولان بسیج جامعه زنان تدارک ترسناک هواداران استقلال برای الوحدات اردن برای اولین بار در ایسلند «پشه» دیده شد تصویب فرایند اخذ فاینانس فاز اول خط ۲ قطار شهری در جلسه هیات دولت  استقبال گسترده قصه‌گویان از “روز کودک، روز قصه” در آذربایجان شرقی برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و دانش‌آموزی در مبارک‌شهر ملکان پلیس مرندی، کیف حاوی پول و مدارک را به صاحبش بازگرداند شب عجیب لیگ قهرمانان اروپا/ کونته و سیمئونه له شدند! مجمع پرسپولیس به حد نصاب نرسید و لغو شد قیمت نفت / برنت ۶۲ دلار و ۲۸ سنت شد حمله جنسیتی و زن ستیزانه کریمی علیه المیرا شریفی مقدم/ ویدئو فیروز کریمی مجبور به عذرخواهی شد؛ تقصیر رسانه های بیگانه هاست سریال‌های ترکی روی فاز نشئگی | آزمایش کدام بازیگران مثبت شد؟ | خون‌بازی روی صحنه روایت‌های مبهم از بازداشت پژمان | از استوری همسر سابق تا اظهارات عجیب یک تهیه‌کننده نامرئی | پشت پرده بازداشت پژمان جمشیدی چیست؟ خطر شومینه برای ریه ها

3

حضرت فاطمه زهرا (س)، نماد خیرخواهی و مهربانی به دیگران است

  • کد خبر : 3084
  • 14 آذر 1403 - 8:42
حضرت فاطمه زهرا (س)، نماد خیرخواهی و مهربانی به دیگران است

قم- باخیش خبر- مدرس حوزه علمیه قم گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) جلوه تمام فضائل اخلاقی و نماد فضیلت، خیرخواهی، مهربانی برای دیگران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی نورمفیدی روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار باخیش خبر، افزود: پیامبر خدا(ص) درباره حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند دخترم حوریه‌ای است در صورت انسان که هرگاه من مشتاق بوی بهشت می‌شوم، فاطمه را می‌بویم.

وی با بیان این‌که ۲ نکته در این فرمایش رسول خداست، اضافه کرد: حوریه نماد یک زن با تمام ویژگی‌های مثبت است؛ یعنی در کمال طهارت، هیچ آلودگی روحی و اخلاقی ندارد، زشتی در او راه ندارد؛ این‌قدر این روح و این شخصیت پاک است که با رذائل اخلاقی بیگانه می‌باشد.

وی ادامه داد: کینه، انتقام‌جویی، دنیاطلبی، حسادت، دشمنی در او راه ندارد و هر چه هست، خیر، فضیلت، خیرخواهی، مهربانی و دلسوزی برای دیگران است؛ صورت او انسانی است، ولی از آنچه انسان‌ها به آن آلوده می‌شوند، از همه رذیلت‌های اخلاقی دور است.

نورمفیدی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند هرگاه من به بوی بهشت اشتیاق پیدا می‌کنم، او را می‌بویم، گفت: بوی بهشت طبیعتا ممکن است یک جلوه مادی هم داشته باشد، اما فراتر از این، بوییدن حضرت فاطمه زهرا(س) به معنای این است که این شخصیت و این حوریه در قالب انسان، دیگران را به‌سوی عالم ملکوت متوجه می‌کند.

وی افزود: یعنی حضرت فاطمه زهرا(س) میوه ملکوت است و وقتی پیامبر خدا (ص) او را می‌بیند یا می‌بوید، روح ایشان را به عالم ملکوت متصل می‌کند؛ با اینکه حضرت رسول الله(ص)  در یک شرایطی بود که سیر آفاقی و انفسی داشتند.

وی بیان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) نیز در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند «حسن(ع) و حسین(ع) ۲ سبط این امت هستند و آنان نسبت به پیامبرخدا(ص) همانند ۲ چشم برای سر محسوب می‌شوند و من برای ایشان همچون دست برای بدن هستم و حضرت فاطمه(س) برای آن حضرت همچون قلب برای بدن است».

مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) نسبت حضرت فاطمه زهرا(س) را به پیامبر اکرم (ص)، نسبت قلب به جسد و بدن می‌داند؛ این خودش یک دنیا حرف دارد؛ این هم نقطه اتکاء پیامبراکرم(ص) را می‌رساند و هم اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) یک نقش محوری در دین اسلام دارد.

حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد و در حالی که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت، به روایتی در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=3084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.