• امروز : یکشنبه, ۴ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 25 May - 2025

اطلاعیه ها

انتخابات هیأت رئیسه و ارسال پیامک‌های تهدید آمیز برای نمایندگان شرایط تیم‌داری و وظایف باشگاه‌های ورزشی تعیین شد چرا میلیاردها میلیارد تومان بودجه به فدراسیون فوتبال می دهید؟/ پول را می گیرند، به ریش همه هم می خندند پاراکاراته کار آذربایجان شرقی بر بام آسیا ایستاد سیندرلای فلسطین در ایران؛ از تجریش گردی تا ملاقات با عراقچی | هدیل العیان کیست؟ الیف شافاک در رمان جدیدش « رودهای آسمان» از حافظه آب سخن می گوید صنعت مرگ در ایران؛ هم پرسود و هم کشنده/ ویدئو مرعشی: ایران درخاورمیانه قادر به ایفای نقش کلیدی می باشد ورزقان، شایسته یک تیم فوتبال پرقدرت هیچ تغییری از نظر کمیت و قیمت در نان یارانه‌دار استان اردبیل وجود ندارد آیین رونمایی از الواح ثبتی میراث طبیعی و میراث ناملموس فرهنگی شهرستان اسکو مراسم عطر افشانی گلزار شهدا در مرند به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ویتامینی که تاثیر شگفت‌انگیز روی مغز دارد اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات برای تامین تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی تفاهم‌نامه فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری خط ۲ قطارشهری تبریز منعقد شد

0

تاثیر سفر رییس جمهور به خوزستان در آغاز دوباره عملیات اجرایی قطار شهری اهواز

  • کد خبر : 7242
  • 30 دی 1403 - 16:45

اهواز- باخیش خبر- رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تاکید بر اینکه سفر رییس جمهور به خوزستان در آغاز دوباره عملیات اجرایی قطار شهری اهواز تاثیرگذار خواهد بود گفت: ۱۷ همت برای اجرای فاز اول و دوم طرح قطار شهری اهواز نیاز است که در این سفر تامین این اعتبار از هیات دولت مطالبه خواهد شد.

به گزارش باخیش خبر، محمد مهدی مطیعی یکشنبه در نشست خبری در سرسرای شورای اسلامی اهواز بیان کرد: از این میزان اعتبار مورد نیاز، تامین ۸.۵ همت بر عهده شهرداری اهواز و باقی منابع باید از سوی دولت تخصیص داده شود.

وی گفت: فاز اول طرح قطار شهری اهواز از فرودگاه تا مصلی و فاز دوم تا دانشگاه شهید چمران تعیین شده است و اجرای فاز اول این طرح ۲۴ ماه زمان لازم دارد.

مطیعی در خصوص سفر آتی اعضای هیات دولت به خوزستان تصریح کرد: سفر رییس جمهور به خوزستان مهم و تاثیر گذار است و شورای اسلامی شهر اهواز در کنار سایر مجموعه‌های خدمات رسان در این سفر ارائه خدمت می‌کند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: مطالبات و درخواست هایی در سفر رییس جمهور به خوزستان ارائه خواهد شد که مهمترین آن‌ها تامین اعتبار برای آغاز اجرای طرح مترو، و تامین بودجه تاسیس شبکه دفع آب‌های سطحی اهواز و تخصیص قیر رایگان به این شهرستان است.

مطیعی اظهار کرد: با وجود اختلاف سلایق در مجموعه شورای اهواز جلسات شورا به صورت منظم در حال برگزاری است و عقب ماندگی در رسیدگی به لوایح نداریم.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز در خصوص تعیین بودجه سال ۱۴۰۴ شهرداری اهواز بیان کرد: برای تعیین بودجه نهایی شهرداری اهواز نظر صاحب نظران و انجمن‌های مردمی و تولیدی نیز گرفته خواهد شد تا براساس نیازسنجی وضعیت شهر بودجه اختصاص داده شود.

مطیعی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته در ۲ حوزه حق آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری اهواز بیان کرد: در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده و ۱۲ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت شد که این اعتبارات با توجه به نیازسنجی طرح‌ها و برنامه‌ها در اهواز تخصیص و توزیع شده است.

عدم اجرای تعهد مجموعه‌های اهواز در ایجاد کمربند سبز

رییس شورای کلانشهر اهواز با بیان اینکه کمربند سبز در کاهش آلودگی هوای این شهرستان بسیار اثر گذاراست بیان کرد: متاسفانه اجرای طرح کمربند سبز به درستی انجام نشده است.

وی گفت: تعهد شهرداری در اجرای کمربند سبز اهواز یکهزار و ۲۰۰ هکتار بوده که ۲۰۰ هکتار از این طرح را اجرا نکرده است.

مطیعی با اشاره به تعهدات سایر دستگاه ها اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یکهزار هکتار، شرکت گروه ملی فولاد ایران ۲۲۰ هکتار، شرکت نورد لوله ۱۲۰ هکتار، شرکت فولاد کاویان ۸۰ هکتار، شرکت فولاد خوزستان ۷۵۰ و شرکت فولاد اکسین ۴۵۰ هکتار در این طرح تعهد دارند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز بیان کرد: هیچ یک از این ‌مجموعه ها به غیر از شهرداری اهواز به تعهد خود در اجرای کمربند سبز عمل نکردند و متاسفانه آنگونه که باید به تعهد ایجاد و توسعه فضای سبز در استان پرداخته نشده است.

‌مطیعی یکی از عوامل به به تعویق افتادن ایجاد کمربند سبز در اهواز را دیده نشدن شبکه آب خام در این طرح نام برد.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز یکی از دلایل طولانی شدن مدت زمان اجرای طرح ها در اهواز را تعریف نشدن بودجه ملی به طرح‌ها دانست.

مطیعی با بیان اینکه وضعیت سرمایه گذاری در اهواز مناسب نیست افزود: نگاه به سرمایه گذاری در این کلانشهر باید بر بستر قانون و با تعریف پیوست فرهنگی و اقتصادی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در اهواز باید با آینده نگری و ایجاد ارزش افزوده همراه باشد.

به گزارش باخیش خبر، اجرای عملیات ساخت ۱۱.۵ کیلومتر از طرح قطار شهری اهواز قرار بود امسال آغاز شود که طبق گفته شهرداری اهواز تا کنون در این زمینه قراردادی منعقد نشده است.

طرح قطار شهری اهواز ۲۰ سال با پیشرفت ۲۸ درصد در رکود است و به یک دغدغه برای مردم اهواز در سیستم ناوگان عمومی تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=7242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.