• امروز : یکشنبه, ۴ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 25 May - 2025

اطلاعیه ها

انتخابات هیأت رئیسه و ارسال پیامک‌های تهدید آمیز برای نمایندگان شرایط تیم‌داری و وظایف باشگاه‌های ورزشی تعیین شد چرا میلیاردها میلیارد تومان بودجه به فدراسیون فوتبال می دهید؟/ پول را می گیرند، به ریش همه هم می خندند پاراکاراته کار آذربایجان شرقی بر بام آسیا ایستاد سیندرلای فلسطین در ایران؛ از تجریش گردی تا ملاقات با عراقچی | هدیل العیان کیست؟ الیف شافاک در رمان جدیدش « رودهای آسمان» از حافظه آب سخن می گوید صنعت مرگ در ایران؛ هم پرسود و هم کشنده/ ویدئو مرعشی: ایران درخاورمیانه قادر به ایفای نقش کلیدی می باشد ورزقان، شایسته یک تیم فوتبال پرقدرت هیچ تغییری از نظر کمیت و قیمت در نان یارانه‌دار استان اردبیل وجود ندارد آیین رونمایی از الواح ثبتی میراث طبیعی و میراث ناملموس فرهنگی شهرستان اسکو مراسم عطر افشانی گلزار شهدا در مرند به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ویتامینی که تاثیر شگفت‌انگیز روی مغز دارد اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات برای تامین تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی تفاهم‌نامه فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری خط ۲ قطارشهری تبریز منعقد شد

0

برگزاری رویداد علمی «از فرسودگی تا فرصت» در دانشگاه تبریز

  • کد خبر : 12275
  • 25 فروردین 1404 - 9:32

رویداد علمی-فرهنگی «از فرسودگی تا فرصت؛ نگاهی به چالش‌های تحصیلی» به همت مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تبریز و با همکاری کانون همیاران سلامت روان، کانون گیم و انیمیشن، انجمن‌های علمی دانشگاه و برخی مدارس تبریز، در آمفی‌تئاتر شهید شفایی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش باخیش خبر، این رویداد علمی-فرهنگی  با حضور اساتید برجسته، دانشجویان، دانش‌آموزان و فرهیختگان، به بررسی چالش‌های روانی و تحصیلی دوره گذار از مدرسه به دانشگاه پرداخت.
دکتر باباپور، رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تبریز، در آغاز بکار این رویداد، با اشاره به فشارهای روانی دوران نوجوانی و معضل خودآسیب‌رسانی، بر ضرورت ایجاد سازوکارهای حمایتی برای عبور از این مرحله تأکید کرد.
دکتر حشمتی، از اساتید برجسته دانشگاه، هم در ادامه به تحلیل روابط عاطفی و هیجانات دوران جوانی پرداخت و آموزش مهارت‌های ارتباطی را راهکاری مؤثر برای مدیریت بحران‌های روانی دانست.
همچنین، دکتر بدری، رئیس دانشکده روانشناسی، با موضوع «هوش چندگانه و شکوفایی استعدادها» سخنرانی کرد و شناسایی هوش غالب را کلید تبدیل فرسودگی به فرصت‌های سازنده معرفی نمود.
دکتر زارعان، عضو هیئت علمی دانشگاه، نیز با بررسی پیوند کمال‌گرایی ناسالم و اهمال‌کاری، راهکارهایی برای غلبه بر این موانع ارائه داد.
پس از استراحتی کوتاه و گفت‌وگویی صمیمانه میان حاضران، بخش دوم برنامه نیز با فعالیت‌های گروهی و چالش‌های فردی ادامه یافت که با استقبال گسترده، فضایی پویا و خلاق ایجاد کرد و به تقویت همکاری جمعی و خلاقیت کمک نمود.
در بخش پایانی، سه دانشجوی تحصیلات تکمیلی روانشناسی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند. امیرمعروف صوفیان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، به تأثیر تعارض والد-فرزندی بر هویت تحصیلی اشاره کرد و در ادامه الهه محمودی، دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، راهکارهایی برای مقابله با ملال و فرسودگی تحصیلی ارائه داد و در پایان عطیه حقی خلیفه با تمرکز بر انگیزش تحصیلی و هدف‌گذاری، ابزارهایی کاربردی برای موفقیت تحصیلی معرفی کرد.
این رویداد با حضور پرشور جامعه علمی و فرهنگی، نه‌تنها دغدغه‌های نسل جوان را برجسته کرد، بلکه با ارائه راه‌حل‌های عملی، چشم‌اندازی روشن برای آینده علمی کشور ترسیم نمود. انتظار می‌رود تداوم چنین برنامه‌هایی به تقویت تاب‌آوری در برابر چالش‌های روانی و تحصیلی یاری رساند./انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=12275

اخبار مشابه:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.