• امروز : یکشنبه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 19 October - 2025

اطلاعیه ها

سروصدای آزاردهنده در میانه پایان یافت/راکب موتورسوار متخلف و مزاحم دستگیر شد قهرمانی تیم پتروشیمی تبریز در دومین مرحله لیگ کوهستان ترامپ: اوباما جاسوس بود! بازداشت  صیادان غیرمجاز در سد سهند هشترود پیش از هرگونه صید برگزاری بیش از ۱۶۰۰ نفر ساعت آموزش برای کارشناسان حراست مناطق شمال‌غرب کشور در آذربایجان شرقی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی آغاز به کار کرد پیام تبریک خبرنگار ناصر غلامی هوجقان به مناسبت انتصاب علی حسن‌پور انتصاب سرپرست روابط عمومی و مدیر رسانه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی استخدام ۴۰۰۰ نفر در تأمین اجتماعی قطعی شد پیام تسلیت فرمانده انتظامی آذربایحان‌شرقی در پی درگذشت حاجیه خانم طاهره حسین وند منجی مادر شهیدان جباریان  ۳۶درصد جرایم سایبری مربوط به برداشت از حساب شهروندان می باشد پیام تسلیت ناصر غلامی هوجقان به مناسبت درگذشت حاجیه خانم طاهره حسین‌وند منجی، مادر شهیدان جباریان امروز، آخرین مهلت استعفای مقامات برای انتخابات شوراها مادر شهیدان جباریان در تبریز آسمانی شد آغاز عملیات احداث کارخانه طلای سوناجیل/ تحولی بزرگ در چهره اقتصادی هریس

3

اعتراض به تخلفات رانندگی الکترونیکی می‌شود

  • کد خبر : 29436
  • 05 مهر 1404 - 23:07

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا گفت: بیشترین علت مراجعه مردم به پلیس راهور، درخواست بخشودگی جرائم رانندگی است.

سرهنگ جلیل جمشیدی‌راد در توضیح بیشتر، گفت: در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰، بیشتر اعتراضات و علت مراجعه مردم به پلیس راهور، مربوط به ثبت تخلفات اشتباهی بود زیرا سامانه‌های ما به روز و قوی نبود و این مطالبه مردم به حق بود، اما در سال های اخیر با توجه به هوشمندتر شدن سامانه های ما، این میزان شکایت بسیار کم شده است.

وی افزود: در حال حاضر، وقتی راننده‌ای جریمه می‌شود، عکس خودروی در حال تخلف ثبت شده و دیگر کسی نمی‌تواند تخلف خود را انکار کند یا نسبت به آن اعتراضی داشته باشد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا ادامه داد: امروزه بیشتر مراجعات مردم به مرکز ما، به خاطر  بخشودگی جرائم رانندگی  است. رانندگان به ما مراجعه می‌کنند و از ما می‌خواهند که میزان جریمه هایشان را ببخشیم.

جمشیدی‌راد گفت: ما ۱۰ دلیل برای مراجعه به مرکز اجرائیات داریم که ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم به خاطر بخشیدن میزان جریمه های راهنمایی و رانندگی به ما مراجعه می‌کنند یا تقاضا دارند کهدمجدد به تخلفات آنها رسیدگی شود.

وی افزود: امروزه سیستم های پلیس راهور کاملا هوشمند هستند و به صورت دوره‌ای این تخلفات توسط ربات های هوش مصنوعی بارها بررسی می‌شوند که اشتباهی رخ ندهد، به همین دلیل میزان ثبت جریمه‌های اشتباهی بسیار کم شده است.

مردم از الکترونیکی شدن کروکی‌ها راضی‌اند

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا در پاسخ به این سوال که مردم از الکترونیکی شدن کروکی های تصادفات شکایت دارند یا خیر؟ ادامه داد: الکترونیکی شدن کروکی‌ها برای مردم بسیار آورده داشته و مفید بوده است و کسی از این مسئله شکایتی ندارد.

جمشیدی‌راد گفت: در گذشته مردم باید بارها به مراکز پلیس و بیمه برای تصادفات خود مراجعه می‌کردند؛ اما تمام این روند ماه هاست که سیستمی شده و نیاز به حضور افراد نیست که این مسئله باعث کاهش هزینه های مردم در تصادفات شده است.

اعتراضات به تخلفات رانندگی الکترونیکی می‌شود

وی افزود: به زودی ثبت اعتراضات به تخلفات رانندگی الکترونیکی می‌شود و دیگر نیاز نیست مردم برای این خدمت به مراکز اجرائیات پلیس یا قوه قضائیه مراجعه کنند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا اظهار کرد: قرار است این خدمت در هفته پلیس رونمایی شود و بستر آن نیز سامانه «پلیس‌من» یا «سامانه سخا» خواهد بود.

جمشیدی‌راد گفت: مقرر شده این طرح به صورت آزمایشی در ۲ استان اجرایی شود و در صورت موفقیت در سراسر کشور به اجرا درآید.

وی افزود: هماهنگی های لازم برای اجرای این طرح با قوه قضائیه در حال انجام است و امیدواریم این طرح در هفته پلیس اجرایی شود.

ناصر غلامی هوجقان

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=29436

اخبار مشابه:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.