• امروز : دوشنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 28 July - 2025
0

اجرای برنامه‌های پرورشی و مهارتی در مدارس ملکان با محوریت خانواده و دانش‌آموز

  • کد خبر : 24426
  • 06 مرداد 1404 - 13:02
رئیس آموزش و پرورش ملکان از فعالیت‌های گسترده در حوزه سواد رسانه‌ای، مهارت‌های زندگی و گفتمان‌های فرهنگی خبر داد که با مشارکت فعال دانش‌آموزان و اولیا انجام می‌شود.

به گزارش باخیش خبر ،در راستای ارتقای تربیت فرهنگی و مهارتی دانش‌آموزان، مجموعه‌ای از برنامه‌های پرورشی و آموزشی در مدارس ملکان اجرا شده‌است. این اقدامات با مشارکت خانواده‌ها و دانش‌آموزان، به دنبال تقویت مهارت‌های زندگی، سواد رسانه‌ای و گفتمان‌های دینی هستند. در همین زمینه، خبرنگار پانا با علی زیبایی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملکان، به گفت‌وگو نشسته‌است.

زیبایی در این مصاحبه اظهار کرد: «در آموزش و پرورش، به‌ویژه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی، برنامه‌های گوناگونی برای تقویت مهارت‌های زندگی، سواد رسانه‌ای و آموزش‌های مکمل در حال اجراست. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به آموزش خانواده اشاره کرد که با همکاری مشاوران مجرب، برای اولیای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. این جلسات، با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی ایرانی اسلامی، سواد رسانه‌ای و فرهنگ استفاده صحیح از رسانه‌ها در خانواده‌ها صورت می‌گیرد.»

وی در ادامه افزود: «همچنین گفتمان‌های دینی و سیاسی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه همه‌ساله در مدارس برگزار می‌شود؛ هدف این برنامه‌ها، روشنگری و بصیرت‌افزایی میان دانش‌آموزان است. محتوای درسی تدوین‌شده، در کنار نقش‌آفرینی معلمان دلسوز و موفق، نشانگر تلاش‌های جدی در این زمینه است.»

زیبایی در پاسخ به این پرسش که «آیا دانش‌آموزان در این برنامه‌ها مشارکت فعال دارند، گفت: «تمامی دانش‌آموزان مشارکت فعال دارند. این برنامه‌ها نه‌تنها بر خود دانش‌آموزان اثرگذار بوده‌اند، بلکه در تربیت فرزندان خردسال خانواده‌هایی که هنوز وارد مدرسه نشده‌اند نیز نقش بسزایی ایفا کرده‌اند. مطابق سند تحول بنیادین، مخاطبان این برنامه‌ها شامل اولیا، دانش‌آموزان، و معلمان هستند.»

او در خصوص چالش‌های اجرایی توضیح داد: «از جمله چالش‌های مهم، می‌توان به نبود منابع مالی کافی اشاره کرد. بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و مهارت‌محور، نیازمند فراهم‌سازی مقدماتی هستند که خود بار مالی قابل توجهی دارد.»

رئیس آموزش و پرورش ملکان در خصوص نقش خانواده‌ها و معلمان در موفقیت برنامه‌ها، گفت: «توجیه صحیح اولیا و همکاری علمی و فنی معلمان می‌تواند اثرگذاری این فعالیت‌ها را چندین برابر کند. ما با همراهی این دو گروه کلیدی، توانسته‌ایم مسیر روشنی برای ارتقای تربیت و مهارت‌آموزی در مدارس ترسیم کنیم.»

علیرغم چالش‌هایی مانند کمبود منابع مالی، همکاری مؤثر خانواده‌ها و معلمان مسیر ارتقای تربیت و آگاهی دانش‌آموزان را هموار کرده است.

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=24426

برچسب ها

اخبار مشابه:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.