به گزارش باخیش خبر،دکتر حسین فتحی افزود: اجرای این طرح در راستای برنامه ملی حمایتی (طرح پایش، هدایت و ارزیابی اشتغال) با هدف اتصال حلقههای ارزش در زنجیره تولید و بازار، شناسایی فرصتهای شغلی نوپدید و توانمندسازی نیروی کار محلی طراحی شده است.
وی از راهاندازی شبکههای تأمین و فروش، حمایت از طراحی محلی و بهرهبرداری از برندهای بومی به عنوان محورهای اصلی طرح یاد کرد و گفت: واحدهای تولیدی خرد و خانگی در حوزه کفشهای چرمی و پوشاک زنانه و مردانه ذیل این طرح ساماندهی میشوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف کلان طرح، تصریح کرد:
«طاها» در دوره جدید با تمرکز بر اتصال کسبوکارهای کوچک به بازارهای بزرگتر، رفع مشکلات تولیدکنندگان خرد، تأمین مالی هوشمند و توسعه برندهای منطقهای اجرا میشود. همچنین زمینه صادرات از طریق بازارهای آنلاین، کارت تجارت و پلتفرمهای الکترونیکی در حال طراحی است.
فتحی با اشاره به ظرفیتسازی آموزشی در رشتههای مرتبط گفت: دورههای مهارتی در بخشهای طراحی دوخت، پوشاک و بازاریابی حرفهای برگزار میشود و طرح توانسته با همکاری دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی بیش از ۱۰۰۰ شغل جدید در حوزه پوشاک ایجاد کند.
وی در پایان به الگوهای مشابه کشورهای ایتالیا،هندو چین با قابلیت کارگاه به کارخانه با صادرات چند برابر،کشاورزان به صنایع غذایی با درآمد ۶ برابری و هر روستا یک محصول با ایجاد میلیونها شغل جدید اشاره نموده با اعلام اینکه هم اکنون در استان آذربایجانشرقی ۳۰ واحد صنعتی و ۱۰۰ واحد کارگاهی در حوزه تولید پوشاک فعالیت دارند تصریح کردراهبرد اصلی این طرح، اتصال ظرفیتهای تولیدی استان به بازارهای ملی و بینالمللی است تا ضمن حفظ و توسعه اشتغال ، مسیر توسعه صادرات محصولات بومی در قالب برندهای محلی فراهم شود.









