• امروز : جمعه, ۲ آبان , ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 24 October - 2025

اطلاعیه ها

اجتماع بزرگ زینبیون ایران و جهان در مصلی اعظم تبریز تصمیم دولت برای واگذاری اختیارات به استانداران طبق برنامه هفتم وظیفه دولت است رهبر معظم انقلاب تحقیر مسوولان منطقه از سوی ترامپ را تلافی کردند ۷ نشانه مهمی که باورتان نمی‌شود نشان دهنده تومور مغزی هستند بارندگی صفر در ۲۱ استان/ ۲۲ سد به لحاظ موجودی مخزن اوضاع بحرانی دارند واکنش وزیر بهداشت به کیفیت واکسن آنفلوآنزای ایرانی قدم‌زدن‌های آرام «گرگ ایرانی» در دبی پس از نایب‌قهرمانی مسترالمپیا/ ویدئو آخرین جزئیات از وضعیت صابر کاظمی/ صابر کاظمی آماده انتقال به ایران احتمال عملیات زمینی آمریکا علیه «کارتل‌های مواد مخدر» واکنش وزیر دفاع ونزوئلا به تهدیدهای ترامپ محمدعلی فردین به همراه همسرش/ عکس انتشار تصویر تازه از محسن چاوشی هم‌زمان با قطعه «بامداد خمار» حال و هوای غم‌انگیز خانواده امید جهان در مراسم چهلم این هنرمند/ ویدئو گوگوش و برادرش؛ قاب خانوادگی از سال‌های طلایی موسیقی ایران امام زمان (عج) هنگام ظهور پیر است؟/ ندای آسمانی قبل از آمدن مهدی (عج) چه می گوید؟

1

یکی از شاخص‌های سرآمدشدن دانشگاه‌ها تناسب آموزش با شغل است

  • کد خبر : 14451
  • 09 اردیبهشت 1404 - 10:44
یکی از شاخص‌های سرآمدشدن دانشگاه‌ها تناسب آموزش با شغل است

تهران- باخیش خبر- سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه باید پیوستگی خوبی بین آموزش، صنعت و شغل ایجاد شود، گفت: یکی از شاخص‌های سرآمدشدن دانشگاه‌ها تناسب میان آموزش با شغل است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار علمی باخیش خبر، فاطمه مهاجرانی در اجلاس روسای دانشکده و آموزشکده‌های دانشگاه ملی مهارت ضمن تسلیت به مردم بندر شهیدرجایی اظهار داشت: وقتی دانشگاه ملی مهارت از فنی و حرفه ای تغییر نام می دهد، باید در ابتدا با مهارت های شغلی آشنا شود.

وی افزود: توجه به اقلیم مناطق جزء برنامه های مهمی است که دانشگاه ملی مهارت باید به آن توجه کند.

مهاجرانی اضافه کرد: اگر انسان بیاموزد که باید یاد بگیرد در تمام مشاغل موفق خواهد شد. همچنین، یاد دادن عطش دانستن به دانشجو یکی از موضوعات بسیار مهم است، موضوعی که در دانشگاه های ما اتفاق نمی افتد.

وی یادآورشد: باید به مهارت های نرم توجه شود، انسانی که خود را علامه دهر بنامد به هیچ عنوان موفق نمی شود.

سخنگوی دولت بیان داشت: کسی می تواند ارزش مدار باشد که از درون ارزش خود را بشناسد، آدم کارآفرین کسی است که ابتدا به اندازه کافی از خود خالی شده است.

مهاجرانی با بیان اینکه باید انسان هایی تربیت کنیم که انسانیت داشته باشند؛ اضافه کرد: تفکر خلاق مساله بسیار مهم در بین دانشجویان برای نقش آفرینی مؤثر در صنعت است و از آنجایی که همه انسان ها خلاقانه نمی توانند بیندیشند؛ بنابراین باید پرورش خلاقانه را آموزش داد.

چرخه اقتصادی جوامع را نیروهای مهارتی به گردش درمی‌آورند

رئیس دانشگاه ملی مهارت نیز در این مراسم با اشاره به نقش آموزش های مهارتی گفت: آموزش مهارتی نقش برجسته‌ ای در رشد و توسعه جوامع دارد.

غلامرضا زمانی با تاکید بر اینکه چرخه اقتصادی جوامع را نیروهای مهارتی به گردش در می آورند، اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان کشور آلمان جذب آموزش مهارتی شده اند.

وی ادامه داد: من به مسئولان نظام‌ تبریک می‌گویم که در برنامه هفتم پیشرفت منابع زیادی به آموزش مهارتی اختصاص داده اند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت یادآورشد: آموزش مهارتی مسیری است که موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری جامعه خواهد شد.

زمانی با اشاره به اینکه براساس برنامه هفتم هنرستان ها باید ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را در خود جای داده باشند، تاکید کرد: آموزش های مهارتی یک‌مسیر کوتاه برای رسیدن به اشتغال است.

وی با تاکید بر این نکته که دانشگاه ملی مهارت جنبه های بسیار مثبتی دارد که باید به آن بپردازیم، گفت: دانشگاه ملی مهارت دارای ۱۸۳ دانشکده و به عبارتی ۲۰۰ دانشکده است زیرا ۱۷ دانشکده آن به صورت دو جنسیتی فعالیت می کند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت افزود: این دانشگاه ۱۹۰ هزار دانشجو دارد و برای سال آینده در مجموع ۲۲۰ هزار دانشجو پیش بینی شده است. این دانشگاه همچنین ۳ هزار و ۱۰۰ کارگاه آموزش – مهارتی فعال دارد.

اجلاس روسای دانشکده ها و آموزشکده های دانشگاه ملی مهارت صبح امروز سه شنبه با حضور در دانشکده دختران شریعتی دانشکاه ملی و مهارت برگزار شد.

لینک کوتاه : https://bakhishkhabar.ir/?p=14451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.